Babel och babbel

Såg Babel igår och inser att det påverkade mig mycket på flera olika sett. Om ni missade det så titta på play.
http://www.svtplay.se/video/1117969/del-3-av-12
 
Anne Holt sa något mycket bra om "något" som sprängt alla barriärer för vad en deckare får innehålla.
En intervju med Islands deckardrottning Yrsa Sigurðardóttir (någon som läst henne?) gör att man inser hur enkelt vi har det att skriva saker där allt händer. På Island händer nästan ingenting kriminellt och dessutom finns där inga vapen... förutom något enstaka jaktgevär. Dessutom berättade hon om att nästan alla på Island tror på spöken och därför kryddar hon sin deckare med just det.
Jag har också en levande död i min story... fast det kan lika bra vara en av mina levande karaktärers hjärnspöke...
 
Faktum är att jag inte har läst varken Anne Holt eller Yrsa Sigurðardóttir. Men det ska jag definitivit göra. Anne Holt senaste bok "Död i skugga" är ett måste efter man sett programmet.
 
Idag ska jag sätta mig med tre60´och läsa, sen tänkte jag åka och köpa en ny yogaboll och pilatesmatta. Dags att komma i form igen. (Curry `katten´ satte klorna i min gamla yogaboll för han envisades med att hoppa upp på den hela tiden.  
Vad gör ni idag?
 
Här kommer en bild på resultatet av Emils slingor.
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Snygga slingor.
Idag har jag skrivit och är nöjd med mig själv.

Svar: Härligt att känna sig nöjd, jag däremot har inte fått till det som jag hade tänkt, är inte nöjd med jag är glad för de andra sakerna jag gjorde istället. ;)

2013-03-25 kl. 11:52:04

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Maria

Fick inte gubben till höger några slingor ?? ;-)

Svar: Ha ha ha, nä, du. Han sa att han ville ha det, men dels är håret lite för kort och dessutom lite för tunt. Tror inte det skulle bli så bra. I så fall får han nog gå till en frisör och göra dem. ;)

2013-03-25 kl. 12:32:52
Postat av: Lee Destino

Mycket tjusiga slingor! Pepp med tre60 också!
Jag ska skriva så mycket jag hinner på ett av mina projekt :-)

Svar: Visst blev det bra. Han är jättenöjd och jag med. :) Tack för pepp, men jag fick inte tummen ur. Det är svårt när det tar emot. Istället gick jag ut i solen och läste ut Kaffe med rån. Hur långt har du kommit?

2013-03-25 kl. 12:39:54

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Lee Destino

Jag har helt stagnerat i min läsning eftersom det är så mycket på skrivarfronterna just nu :-)

Svar: Kan förstå det. Boken var gullig och jag kommer nog minnas den, eftersom den är väldigt speciell. Den får 3/5 solar av mig. ;)

2013-03-25 kl. 15:55:25

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Har inte heller läst något av de författarna. Lugnat ner mig lite med läsning nu och försöker skriva istället.

Svar: Nu har du ju verkligen fått inspiration, så nu borde orden rinna ur dig. ;)

2013-03-25 kl. 17:13:18

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: askemm

Snygga slingor. Har läst alla Anne Holts böcker utom den sista.

Svar: Tack! Har du sett tv serien också eller? Jag har inte kollat heller. Dags att ta igen det kanske.

2013-03-25 kl. 17:14:54
Postat av: Carola

Har de verkligen inga vapen på Island? Det hade jag ingen aning om. Det där du avslöjade om ditt manus lät riktigt, riktigt spännande :))!

Svar: Nä, bara jaktgevär. Jätteintressant. Kolla på Babel om du har tid. Jag blev också paff. Kul att du tycker det låter spännande. ;)

2013-03-25 kl. 20:58:23

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback