Hur kommer det sig

Att så fort man väljer att vara hemma under en ledighet så hamnar man ( i alla fall vi) i plocka, städa, röj fällan.

Idag står städa garaget högst upp på listan. Var det verkligen det vi längtade efter när vi insåg att hela familjen skulle få några dagar tillsammans?

På punkt två står det:
Hänga upp tavlor...
Frågan är om vi kommer göra det när vi kommer till punkt två. Eller om tavlorna kommer stå och damma i ett hörn ett halvår till.
För hur många gånger har inte 'hänga upp tavlor' stått på att göra listan.

När jag ser fram emot ledighet med familjen. Tänker jag alltid att vi ska göra någonting kul ihop.
Men då visar det sig att barnen redan har egna planer.
Deras önskan vid ledighet är att bara hänga med sina kompisar. Om jag tänker efter så var det precis så när jag var i deras ålder.

Så nu tar vi tag i garaget, sen blir det förmodligen en promenad ner till våra vänner utan barnen och när vi väl kommer hem tror jag tavlorna får vila medan vi sjunker ner i soffan och trots allt är nöjda med att vi städat garaget och hunnit fika med vänner.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Påminn mig inte om tavlorna. De har stått där längre än ett halvt år. Jag tänker inte hänga upp dem nu heller. Jag hoppas på att nån ska komma och bara hänga upp dem helt enkelt. Nån verkar hemskt upptagen.

Svar: Usch förlåt! Men det är så jobbigt. Nu blev det som jag trodde. Inga tavlor upp... Suck! Vad är det som tar emot så mycket? Samma sak varje gång. :/

2013-03-30 kl. 09:49:49

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Känner igen det där med städa/röja. Inte alls kul, men skönt när det är gjort!

Svar: Visst är det skönt när det är gjort och oftast tar det inte så himla lång tid som man tror. ;)

2013-03-30 kl. 22:59:08

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback