Läs det här - du kommer inte ångra dig!

Så där ja, nu har jag läst ut boken. Brukar inte läsa ut en bok på två dagar, men i det här fallet kunde jag inte låta bli. Ni som följer min blogg vet att jag var konstant värk i kroppen. Detta leder emellanåt till att jag surfar i ren desperation efter lösningar på nätet.
Eftersom jag nyligen fått svar på massor av olika tester vet jag att min lever har för höga värden (inte pga alkohol, dricker typ aldrig), det pågår en muskelnedbrytning i min kropp och mina muskelhinnor får inte tillräckligt med syre, därav konstant värk. Som för övrigt har blivit värre det sista året. 
Nu ska vi inte prata om mig, men jag vill bara att ni ska förstå det här.
När jag surfade på detta och hittade en bok, som jag beställde. Boken heter "Din kropp skriker efter vatten". Jag vill berätta om den här, för det är en bok alla borde läsa. Eftersom alla känner någon med tex reumatiskvärk/ledvärk, högt blodtryck, kärlkramp, högt kolesterolvärde, övervikt, astma/allergier, diabetes, stress, depressioner och inte minst magsmärtor/magsår.
Den här boken belyser allt detta i olika kapitel. Jag tänkte först bara läsa om mina egna problem, men kunde inte slita mig, så nu har jag läst om allt detta.
När jag jobbade på kontor drack jag ca 4 koppar te om dagen, sen jag började jobba hemma för ca 1½ år sedan, började jag dricka kannor med te (fördubblade intaget). Jag drack ungefär ett glas vatten om dagen till maten.
 
Fick mer och mer värk i kroppen och till slut även torr mun och hals. Kände mig dock aldrig törstig, utan bara torr i munnen. För exakt ett år sedan gjorde jag en test, där man mäter kroppsvätska, fettmängd och muskelmassa.
Jag hade bra muskelmassa och normal fettmängd. Dock för lite vatten i kroppen.
Jag drack lite mer vatten, men glömde snart av det och fortsatte med min te.

Den har boken berättar exakt vad som händer i kroppen när man blir uttorkad. Man kan vara uttorkad utan att veta om det. Vid muntorrhet har det gått långt. Som de flesta vet är både kaffe och te vätskedrivande vilket givetvis förvärrar en kropp som redan är uttorkad.

Det blir ett galet långt inlägg om jag ska beskriva allt som står i boken, men om ni har någon av dessa symptom som jag nämnde, så beställ den.
Summan av kardemumman är att samtiliga mediciner man får för dessa olika symptom är vätskedrivande och alla dessa symptom är också ett tecken på uttorkning. Om man då äter mediciner som torkar ut ännu mer, finns det ingen möjlighet att bli bättre, utan det blir livslång medicinering. Många med högt blodtryck får bara nya och ännu starkare mediciner när det inte hjälper med den första medicinen och det beror på att kroppen blir mer och mer uttorkad och skriker efter vatten.

Boken innehåller många brev från läsare som blivit helt fria från sina symptom, tex har kunnat sluta helt med blodtrycksmedicin, värken i kroppen har försvunnit osv. Efter nedtrappning av medicin i samband med ökat vattenintag.

Om ni har minsta anledning att läsa den här boken så gör det. Återkom gärna sen och berätta för mig om det blev någon skillnad. Jag har precis börjat min vattenkur och har via boken fått övningar som ska göra att jag får in vätska i diskarna i ryggen och nacken. Ni vet att folk som knäpper med händerna brukar få höra att de har för lite ledvätska. Det är precis vad de har. Genom att dricka mycket vatten återfår kroppen sitt naturliga smörjmedel och värken minskar eller upphör. Den belyser också vikten av att få i sig salt, så sluta använda "icke salt"(seltin)
 till maten, utan salt svullnar benen upp. Saltet i samband med vattnet bildar en reningsprocess. Utan salt stannar massor av slaggprodukter kvar i kroppen.
Kanske går det att låna den här på bibblan, jag vet inte. Annars finns den på bokus.com för 119:- (gratis frakt). En väl värd investering om du äter mediciner som inte hjälper mot dina symptom.
Jag återkommer om två månader i ärendet, för det är först då som jag vet om det hjälpt mig eller inte. Men det är väl värt ett försök.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: m

kan jag få låna den

2013-03-14 kl. 19:00:31
Postat av: Fia Filur

Blev törstig nu när jag läste. Jag dricker visserligen inte kaffe och sällan te, men dricker ändå alldeles för lite vatten. Snyggt nagellack förresten :)

Svar: Tack, visst matchade de snyggt till boken. :D

2013-03-14 kl. 20:07:50

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Fia Filur

Hm, vart tog min kommentar vägen?

2013-03-14 kl. 20:08:48

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Fia Filur

Oj, nu ser jag den. Sorry :)

2013-03-14 kl. 20:09:26

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Lee Destino

Låter inte roligt. Jag är också jättedålig på att dricka vatten. Utöver det jag får i mig när jag dricker kaffe, men det räknas väl inte gissar jag :-)

Svar: Nä, precis. Kaffe är ju vätskedrivande. Så se upp. Så du inte får bestående skador i kroppen.

2013-03-14 kl. 22:55:35

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att du kommer till rätta med din värk och att vatten minus te och kaffe är lösningen. Kram!

Svar: Tack! Det hoppas jag också. :D

2013-03-15 kl. 08:10:41
Postat av: Gullan

Intressant.....!

Svar: Eller hur. Läs boken, den är verkligen läsvärd.

2013-03-15 kl. 14:13:35
Postat av: Ulla Nirstedt

Den boken måste jag köpa den verkar läsvärd

Svar: Tack. Hoppas du tycker om den.
Jenny Författare

2018-11-05 kl. 15:04:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback