Nutid och dåtid - löpning och bröd

Idag har det varit en rastlös dag. Inget att skriva, inget att redigera.
Jag har vankat runt, runt, runt. Till slut drog jag på mig löparstassen och gav mig ut på en timmes runda.
Isigt och halt var det med livet som insats.

När jag kom hem bakade jag nyttobröd. Medan brödet stod i ugnen tog jag en dusch. Sen hämtade barnen för att åka till dyslexiutredningen.
Tänk vad många bra hjälpmedel det finns idag. Passade på att fråga ang tempus skiftningar och det var som jag trodde, att man kan ha svårt att se sånt om man har dyslexi. Jag är helt övertygad om att jag har det. I det flesta fall har jag ett sätt att ta mig förbi mina hinder, men just detta är extra svårt.
Skönt ändå att få veta varför jag har så svårt att urskilja nutid och dåtid. Märker knappt nyanserna när jag läser och speciellt inte när jag skriver.

Fikade hos min vän och lämnade mitt manus för testläsning. Ska bli spännande att få svar sen. :)

Kvällen har gått i huvudvärkens tecken ( kan bero på att jag håller på att dra ner antalet te koppar per dag). Bäddade ner mig tidigt med min bok "Hitta vilse"- Carin Hjulström.

Har ni haft problem att komma in på min blogg så beror det på att blogg.se har problem. Fick svar från supportern idag att det jobbar på det. Så... Håll ut! Det blir bättre.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Ibland kommer det sådana dagar, de behövs de också. Hoppas du fick en skön kväll.

Svar: Kvällen var kanon. Läste i 3 timmar! :D

2013-03-04 kl. 22:52:33

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Fia Filur

Verkar ju som du haft en bra dag ändå trots att du varit utan skrivande! Har också haft huvudvärk idag, men min beror nog mest på sömnbrist... :)

Svar: Jo, den var bra. Men rastlös på något sätt. Det tycker jag är jobbigt. När det kryper i kroppen. ;)

2013-03-04 kl. 22:56:33

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Även om dyslexi påverkar att man inte ser tempusväxlingar, så kan jag lova att också såna utan dyslexi har problem med sånt. Jag har det. Ibland kan jag sitta och vrida tempus hit och dit utan att fatta vad jag håller på med. Och jag tröstar mej med att jag ser samma problem hos andra när jag håller skrivkurser. Det är betydligt lättare att se problemet hos andra. Så tänk på det, att det är inte en lätt grej för någon. Tempus är knepigt.

Svar: Mina testläsare har också svårt att se det. Hoppas det inte minskar chansen att få ett förlag i ryggen. :/

2013-03-05 kl. 08:11:03

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Lee Destino

Idag gick det bra att komma in här :-).
Håller med Mia. Även utan dyslexi kan det vara knepigt att se ibland :-)

Svar: Jo, det har jag förstått eftersom mina testläsare inte heller märker av det. ;)

2013-03-05 kl. 09:57:27

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Kati

Säger som Lee, idag gick det bra igen. Igår var det svårt... Men gud, den boken började jag också läsa igår. får se om jag fortsätter, dock. Det var inte den boken jag trodde. Måste ha haft tankarna på den tidigare boken.

Svar: Jag har läst första också, men det var massor av år sedan, när den kom. Jag är på sidan 100 just nu och storyn är ganska klen men jag läser nog ut den. Min läsplatta låste sig, så nu kan jag inte fortsätta med boken. Har ringt adlibris idag, så vi får se om de har någon lösning. Knepigt. Men jag kan säga att det händer något som gör att historien tar en annan vändning, så hang in there. ;)

2013-03-05 kl. 10:42:12

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback