Piff fredag

Den här dagen går i piff anda.
 
Först har jag fått order om att städa (!). Själv upplever jag inte att det är särskilt stökigt, men min dotter ska ta hem en kompis som aldrig varit här tidigare. Så Meja vill att jag ska piffa lite. Hon är rolig. Kanske ska kompisen sova över och då har Meja beställt hotellfrukost. (för det hade de hemma när Meja sov där).
Jag har inga planer på att åka till affären och köpa sju sorters juice, inte heller åtta olika sorter pålägg. Men visst kan jag köpa lite lyxigare helgfrukost. 
 
Idag när min son kommer hem ska jag piffa upp honom också. Lite nya slingor.
 
Sen har jag lovat Meja att måla hennes naglar när hon kommer hem, tur att jag har tre nya färger. (färgen längst till höger, är samma som här om dagen och det är nr 122, köpte en ny flaska) Vem var det som sa att jag använder milda färger? ;)
 
När jag har piffat klart ska jag njuta av mitt seriealbum jag köpte på rean igår. En annan sak jag tänkte på, jag köpte ju en 900 sidor tjock pocketbok igår för 20:-... Vad tjänar författaren på den? Har ni koll på hur processen ser ut?
 
Ha en härlig fredag med mycket mys! :D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Ha en supertrevlig och mysig helg du med :-) Och lycka till med hotellfrukosten :-D

Svar: Tack! Det kommer gå bra, allt är inhandlat och ligger i kylen. :D Vi hörs på bloggen under helgen. Mig blir du inte av med så lätt. hi hi

2013-03-22 kl. 09:31:16

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Låter som en bal på slottet alltihop. Hotellfrukost, jag beställer scones till lördag morgon. Tack tack på förhand. Och manikyren passar också fint. ;) Ha en skön, även om tydligen något slitsam hotellvärdinnehelg!

Svar: Visst gör det. Nu har jag städat och köpt finfrukost. Så nu längtar vi till i morgonbitti. :) Jag får väl betala igen för att jag fick frukost på sängen i måndags.

2013-03-22 kl. 09:47:04

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Fia Filur

Snygga nagellack! Älskar starka färger! Gillar när det är pärlemoskimmer i dem!

Svar: Tack, det gör jag med när det skimrar lite. Jättefina.

2013-03-22 kl. 09:53:24

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anonym

Frukost på helger är verkligen något extra även om det inte erbjuds en hotellfrukost :-).
Du det där blåa nagellacket tilltalade mig och det förvånar mig. Avskydde skarpa nagellack tidigare men med lite extra glitterränder eller så skulle det bli jättesnyggt.
När det gäller pocket så tjänar författaren bara 3 kr per bok vid normalpris. Om boken säljs för 20 kr lär det ju inte bli mycket över :p.

Svar: 3 kr per bok :O... Helt galet ju. Inte konstigt att författare anses vara ett fattigt släkte, om man bortser från de största vi har. Det blåa är jättehäftigt för det skimrar lite åt grönt i vissa ljus. Det är lite glittrigt i sig. Depend nr 351.Ja, nu har jag piffat och köpt fin frukost så nu längtar vi till i morgonbitti. ;)

2013-03-22 kl. 13:14:17
Postat av: Carola

Kommentar från Anonym är jag (Carola). Mina uppgifter föll tydligen bort.

Svar: Okej! :)

2013-03-22 kl. 13:15:50

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Sara - Hold on be strong

Snygga färger på nagellacken!

Svar: Tack Sara! Välkommen hit! :D

2013-03-22 kl. 14:41:25

URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Lee Destino

Det låter bra att vi hörs under helgen. Då kan vi ha en piffhelg tillsammans över nätet :-)

2013-03-22 kl. 14:56:10

URL: http://hcromance.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback