Take away - me like!

På väg hem med tåget utan bok. Tröstäter chokladmuffin, dricker te och läser skvaller.
Var i stan och hämtade ut biljetter till en förhandsvisning av filmen "Bakom stängda dörrar". Den handlar om en kille som skriver en uppsats i skolan. Hans lärare blir besatt av att få veta mer  när han inser att storyn är sann. Han kräver att eleven ska skriva vidare.
Ni kan kolla in trailern, tror att alla som skriver finner filmen intressant.
 
Nu har jag suttit i två timmar och skrivit på min dokumentärnovell tre60*. Kanske innehållet den för mycket fakta...
Jag ska skriva klart den innan jag bestämmer om det ska vara med eller inte.
 
Idag har jag haft min första kontakt med lektören som jag fick tips om. Vi ska prata mer på fredag. Spännande!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lee Destino

Hurra för bra lektör! Och pepp, pepp, pepp med tre60 :-)

Svar: Tack, det är s k i t svårt att skriva någon annans story. :/ Men jag jobbar på!

2013-03-13 kl. 20:20:32

URL: http://hcromance.wordpress.com
Postat av: Anneli

Vad spännande med kontakt med lektören, hoppas att du får riktigt bra och användbar respons.

Svar: Ja, det hoppas jag med. Ska som sagt prata med henne i morgon. Just nu är jag mycket nyfiken på vad det kommer att kosta och vad jag får för hjälp.

2013-03-13 kl. 22:52:05

URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback