Be aware

 
Maran finns inte bara i Mia Francks bok Martrådar utan runt omkring dig när du läser. Från dag ett när jag började läsa har jag legat sömnlös på nätterna. Inte av rädsla utan av knutar som stört min sömn. Jag har vridit och vänt mig. Svettats och pustat. I natt fick maran mig att gå upp kl 01:30 för att läsa ut den. (!!)
I natt hoppas jag på ro. Nu vill jag sova som vanligt igen. Boken får stå i hyllan i vardagsrummet för att inte störa min nattsömn mer.
Boken bjuder in till ett oerhört bubblande, det pyr och osar. Ingen går säkert. Spänningen är tät och även om man tror sig förstå hur det ska gå, så blir det inte som man tror.
Boken får mig att tänka på Slyngstads events av Unni Drogge.( en av mina absoluta favoriter) Det lilla samhället där ett litet gäng av hårdhudade styr över allt och alla. 
Det här var min livs första fantasybok och jag ska ärligt säga att jag emellanåt inte riktigt hängde med. Är inte van helt enkelt. Älskar du fantasy eller vill prova någonting helt nytt så läs den! Den är oerhört spännande. Stundtals kryper den under huden och emellanåt önskar man äga samma makt som maran.
Jag beundrar Mia Francks fantasi. Helt galen och underhållande. :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Tack! Vad glad jag blir! Alltså inte över att hon stört din sömn. Men över att du skriver så fint. Tack!

Svar: Tack! Det är jag som ska tacka dig! :D Länkar du till ditt förlag så de kan se recensionen? Stod ingen mailadess i brevet jag fick. ;)

2013-05-24 kl. 16:55:09

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Carola

Jag har kommit nästan halvvägs och upplever också att maran finns runt mig ibland. Den kryper verkligen under huden och väcker många känslor. Galet bra :).

Svar: :D Visst är det extra kul att läsa när man "känner" författarinnan. Ser fram emot att läsa din bok framöver. ;)

2013-05-25 kl. 20:56:57

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback