Ny fas - Äntligen

Tror jag glömt att berätta att vi haft Göteborgsbesök hela veckan. Hon pluggar till Make-up artist och ska även plugga hår fram över. Igår i mitt trötta tillstånd sminkade hon mig. Jag blev jättefin. Har dock ingen bild på resultatet. Hela kvällen gick jag och tänkte att jag skulle fota hur fin jag blev, men eftersom min autopilot inte gick in och styrde upp det, så blev det inget av det.
Däremot kan jag säga att autopiloten tog mig till några körsbärsträd. Mitt undermedvetna ville nog att jag skulle bli piggare av att insupa vårens ankomst. (sommarens är mer rätt ord, för här är 20 gr varmt och jag sitter i skuggan!)
Hur som helst tog jag några bilder på de härliga rosa blommorna som bara blommar en vecka.
Ny fas var det ju. Ja, idag går jag in i datorfasen igen. Har insett att jag knappt dammat av datorn under tiden jag redigerat på pappret. Det känns skönt att ha fingrarna på tangenterna igen. Dock blir det inga direkta flow eftersom jag ska in och peta lite här lite där och lite mer.
Mitt mål är att vara klar med manuset till skolavslutningen. Har dock inte kollat ut när den är, men mitten på juni någon gång. Anar att det är omkring 10-15 juni.
Så fram över kommer min arbetsplats vara altanen i paviljongen vid sol och inne i köket, alt i min skrivarlya vid regn.
Idag firar jag min nya fas med att gå på författarevent lagom till kvällskvisten. Mer om det ikväll eller i morgon. Kan berätta vilka författare jag ska lyssna på...
Hannah Widell & Amanda Schulman, Mari Jungstedt, Therése Söderlind, Anders & Martin Timell, Laila Bagge, Kristian Gidlund, Thomas Bodström.
Det blir en kväll att minnas!
 
Ha en härlig måndag!
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Vad kul med författarevent. Hoppas det blir givande och uppiggande. Så att du sen när du dammar av känner hur allt flödar.

Svar: Tack! Det var jättebra. Det blev inte så mycket skriva igår som jag hade tänkt. Fick ett långt samtal från en vän som behövde prata av sig. ;)

2013-05-13 kl. 15:10:17

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback