Omslag, utslag och förlag.

Ligger här och snurrar.
Funderar över vilka förlag jag ska skicka mitt manus till när jag är klar med redigeringen.
Funderar fortfarande över vad mina två manus ska heta.
Jag hade tänkt vänta med att berätta, men det spelar ingen roll om jag berättar redan nu.

Jag har kontaktat en konstnär. Tanken är att han ska måla omslaget till mitt andra manus ( och förmodligen mitt första).
I mitt manus finns en karaktär som målar tavlor. En av dessa tavlor ska han måla.
Kan bli hur bra som helst. :)
Tog kontakt med ett förlag innan och frågade om man kan göra så och det kan man.
Konstnären har fått texten han ska måla efter. Ska bli kul att höra vad han tror om den. Just nu har han "lite mycket", men jag bör få svar inom ett par dagar.
Han har redan tackat ja till att göra det. Svaret jag ska få är vad som passar bäst för bilden, så som färger och dyl.

Tycker ni att jag går händelserna i förväg?
Att jag jobbar som om jag visste att jag kommer att bli utgiven.

Det är precis det jag gör. Eftersom min plan B är att ge ut den själv.

Skulle mer än gärna sova nu, eftersom jag har mycket jobb att göra. Är totalt allergisk mot sömnlösa nätter. Snart utvecklar jag kli och klåda om jag inte somnar inom kort.


Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

En alldeles förträfflig plan B, tycker jag. Man ska bestämma det, att antingen fixar jag det här själv eller så fixar nån det åt mej. Klokt! Och jag vill läsa sen. Så det så.

Svar: Ja, i vissa fall får man ta saken i egna händer. :D

2013-05-23 kl. 07:18:07

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: Carola

Wow vad spännande med en konstnär som målar utifrån en detalj i ditt manus. Det resultatet vill jag verkligen se och hoppas att det inte dröjer för länge med att du ger ut dina böcker :))

Svar: Ja, du ska få veta mer, när jag vet mer. :D Det hoppas jag också!

2013-05-23 kl. 23:01:39

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback