Skriver lista och funderar

För vad vi vill ha i trädgården. Jag vill ha ett orangeri, Stefan ett växthus och det är ju i princip samma sak. Jag vill ha plats för stol och bord så man kan sitta där inne och skriva och bara vara. S vill ha en pool (som han redan köpt men inte satt upp), här står vi i valet och kvalet hur vi ska göra med marken under poolen. S vill gräva bort gräset, lägga sand, sten och markduk. Jag vill bygga en trall att ställa den på, så vi kan använda trallen till annat när poolen plockas ner för hösten. Tycker det är synd att förstöra gräsmattan med ett stort hål som alltid kommer vara där sen (så vida man inte lägger nytt gräs igen) Bör tilläggas att poolen är 4,5 meter i diameter, så det är inte den minsta varianten. Vilket jag hade föredragit.
Om jag fick välja hade det blivit ett utomhus spa. Lagom stort och alltid perfekt temperatur.
Vi båda vill ha ett cykelförråd och där till vill jag ha en gäststuga.
Bör väl också tillägga att vi har en stor studsmatta och en liten trädgård...
 
Vår kloka Oliver tycker det är bättre att vi flyttar till ett hus med större trädgård där allt redan finns. Spara både tid och pengar på det antar jag. Blir det så, kommer vi välja mindre hus och större tomt. :)
När vi flyttade in hade huset 12 rum och kök. Vi har tagit ner en del väggar så nu är det mest öppen planlösning, men fortfarande onödigt stort.
Visst är det kul med ytor. Barnen har ett pingisrum i källaren som är 32 kvm. Jag bodde på 24 kvm när jag flyttade till min första lägenhet.
Nå väl, det är bara en massa idéer om hur vi vill ha det. Får se vad det blir av det.
Inte allt på en gång i alla fall.
 
Vad funderar ni på idag?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Wow, 12 rum? det var ett stort hus. Låter som om du kommer att ha en hel del att göra i sommar om ni ska ordna med allt det där, hehe.

Svar: Allt lär inte hända den här sommaren, det blir nog uppdelat på flera sommrar. ;)

2013-05-04 kl. 16:32:53

URL: http://katarinapersson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback