Sommaren är här

och löparsäsongen drar igång på allvar. Har avnjutit frukosten på altanen. Surfar nu medan jag dricker upp den sista skvätten i min te kopp. Sen bär det av. Löparstassen på och skorna. Musiken i lurarna.
Ja, det kommer bli tungt. Vintertrötta ben. Men efteråt kommer det kännas bra.
 
Igår blev det ingen brasa, det blev däremot kvällsfika hos vänner.
 
Idag är en sån där dag när jag helst vill hänga hemma och fixa lite här och var. Men det finns inte alltid tid för att bara vara. Har en del inplanerat. Barnen ska skjutsas på kalas och vidare till frissan. Och andra små ärenden som täcker upp dagens timmar.
 
Men i eftermiddag ska jag sitta på altanen innan solen går ner och njuta. Boken jag läser har inget driv, varje kapitel är helt fristående och handlar om en viss sak. När jag väl kom på det har jag valt ut kapitel som intresserar mig. Varje kapitel stöter och blöter sitt ämne i flera sidor. Jag läser tills jag upplever att det blir tjatigt och så hoppar jag till nästa kapitel som intresserar mig. Har således uppfunnit ett helt nytt sätt att läsa en bok som jag gillar men ändå upplever som tjatig.
Alla sätt är bra utom de dåliga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback