Tiden som inte fanns

Idag har jag flyttat runt på min bok, alltså inte min bok, men boken jag läser.
Klev upp i morse och bar med mig den ut på altanen där frukosten väntade. Hela familjen samlades och jag öppnade inte boken.
Innan jag visste ordet av hade vi kommit fram till att vi skulle städa garaget innan alla fick sticka iväg på diverse.
Vi städade garaget och plötsligt befann jag mig på trädgårdens framsida och räfsade löv.
Där efter drog jag iväg på diverse måsten och efter det tog jag med mig en kopp te till altanen och den ännu väntande boken.
Precis när jag satte mig ner fick jag ett sms. "Vad sägs om promenad?". Ja, vad sägs om en promenad? Jag hällde ut teet i närmaste buske och gick för att möta Jennifer. Det blev en skön promenad och efter det slog jag åter på tebryggaren och gick ut på altanen bara för att upptäcka att jag hade 20 min på mig att färdigställa allt småfix inför skateträningen.
Så... Ingen tid att läsa då heller.
Efter skateträningen stod middagslagning på schemat och därefter åkte vi och storhandlade. Nu är kl 21:15 och jag har inte ens hunnit öppna boken jag längtat efter hela dagen.
Nu ska jag dundra in i duschen och sen lägga mig tidigt så jag orkar läsa ett par sidor innan jag somnar.
 
Finns det något värre än att bädda ner sig med långt blött hår? (Jag har slängt min hårtork och inte köpt någon ny) Bara att gilla läget. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback