Inte konstigt

Inte konstigt att jag tycker att min skrivare äter bläckpatroner.
Glad i hågen brukar jag köpa patroner utan vidare eftertanke. 
Nu när jag surfar runt bland dem ser jag att det står hur många sidor de ska täcka till... 
Ca 200 st läser jag. 

Inte konstigt att patronerna tar slut så fort jag skrivit ut ett manus på 300 sidor.
Jo, jag vet att det finns större patroner, men de har varit slut när jag handlat. 
Idag står tre patroner på inköpslistan eftersom båda mina manus överstiger 200 sidor. 
Nu slog det mig att jag också måste köpa två buntar papper. 
Det är kostsamt att skriva romaner. Dessutom tillkommer porto på ca 120.- per manus. 

Man får se det som en investering i sitt skapande.

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Jag återanvänder pappret. Alltså, det är ju möjligt att du kan printa på båda sidorna, men jag kan inte så jag svänger på dem sen efter användning och återanvänder. Inte för att jag printar så ofta. Bara då jag måste se texten på papper. (Och så har jag en gammal laserskrivare, slipper hela bläckpatronssystemet.)

Svar: Låter skönt att slippa bläckpatroner. Jag ska skicka in, så just i det här fallet kan jag inte återanvända. Smart sätt. Jag brukar bara använda baksidorna för allmänt kladd. :)

2013-11-04 kl. 16:57:19

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Anneli

Nej, billigt blir det ju inte. I alla fall inte innan man blir utgiven så att något litet kan komma tillbaka i kassan? :)

Svar: Precis. Ska bli spännande ( eller inte !!) att se vad portot blir. Skickar i em. :)

2013-11-05 kl. 01:59:42

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Postat av: Charlotte C

Oj, har inte ens tänkt på det där problemet! Ibland blir man bortskämt van vid att kunna "låna" jobbets enorma laserskrivare. :)

Svar: Det är lyx! :) njut så länge det varar.

2013-11-05 kl. 09:41:39

URL: http://www.skribentskan.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback