Slumpen? Ödet? Inte vet jag...

Igår kl 20:00 var jag så trött att ögonen trillade ihop. Tog beslutet att gå och lägga imig. 
Ja, ni vet ju själva, även om man är trött så tar det emot att lägga sig "för tidigt." 
Sagt och gjort.
Bäddade ner mig. Snurrade några varv och insåg att jag missat sömntåget.
Gick upp och läste en stund. När alla gått och lagt sig slog jag på teven.
 
Döm om min förvåning när nyheterna går ut med att polisen från och med nu kommer att lägga upp hittegods och stöldgods på deras hemsida med bilder.
Tre bilder visades i teverutan och en av dem var Stefans stulna cykel.(!!!)
 
En man gjorde inbrott på deras jobb tidigare i somras och snodde hans dyra sportcykel. Allt fanns på övervakningskameror men inget hände trots polisanmälan.
Jag gick självklart in och väckte honom direkt och berättade den glada nyheten. Såna här cykar kostar mycket pengar och det är inget man vill bli av med.
 
Nu ringde han och berättade att han kan hämta ut cykeln idag. :D Snacka om slump. Hade jag inte sett nyheterna precis när de visade bilden hade vi aldrig fått veta något.
 
Det konstiga i kråksången är att polisen har en stöldanmälan på den och ändå registreras den inte som "hittad." Utan hamnar på hittegods avdelningen utan någon anknytning till ägaren... Hmm...
 
Hur som helst är den åter och ägaren är jätteglad.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Vad bra! Med sömnlöshet ibland. För cyklar vill man ju gärna ha tillbaka.

Så, ska jag nu önska dig mer sömnlöshet? Eller har ni allt ni borde? I så fall hoppas jag du får sova.

Svar: Tack. Jo. Vi har nog allt nu när cykeln kom till rätta. :)

2013-11-13 kl. 16:33:23

URL: http://skrifva.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback