Barnboksmanus

Idag har jag ägnat dagen åt ett barnboksmanus. Nu ska det få ligga till sig. Om några veckor ska jag se hur jag kan jobba vidare med det.
Tredje manuset i min trilogi pockar på min uppmärksamhet. Jag försöker stå emot, då jag borde ge manus två en snabb genomgång igen. Det ska läsas igenom och petas i.
Försöker intala mig att "en sak i taget" är bäst.
Jag har en äldre dam i manus två som dör, men hon vill inte alls dö. Hon vill vara med i trean, så jag får nog låta henne leva trots allt. Alltså krävs lite ändringar här och var. Tur att jag än så länge har möjlighet att påverka mina karaktärers liv. 
Vad gör ni en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Kati

Jag försöker koncentrera mig på att redigera men det blir inte mycket gjort. För många grejer på gång.

Svar: Ja, det är ju det. En sak i taget är en bra regel.

2013-10-01 kl. 19:59:43

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Anneli

Tränat, hämtat barn i skolan, förberett systers 50-årsfest, jobbat med manus nummer ett och tittat en stund på tv. :)

Svar: Oj. Du har haft en aktiv dag. Jag är totalt överkörd av bokmässan. Idag ska jag fixa med mitt manus, göra smycken och kolla på Efter tio, Malous bokklubb.

2013-10-01 kl. 23:41:35

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback