Befriande känsla

Att kunna skriva fritt. När jag gick och la mig igår bestämde jag mig för att skriva om början på kapitel ett ...igen...
Bara de första sidorna, så det kräver inte så mycket arbete. Hade tänkt redigera klart de sista sidorna först och om några dagar skriva om första, men jag kunde inte hålla mig. 
Så nu har jag delvis en ny början, måste hämta nål och tråd, så jag kan sy ihop den med övriga berättelsen.
MEN... först ska jag redigera klart hela manuset. 
 
Nu fick jag verkligen mersmak på att skriva fritt, det var evigheter sen. Allt är så bundet när man redigerar. Längtar ut ur fångenskapen. Även om jag trivs rätt bra här också. Min egen deadline för det här manuset är 1 oktober.
När jag skickat iväg det, ska jag åter ta en titt på manus två. Så om jag har tur, så kan jag skriva helt nytt efter JUL... ja, ni läste rätt. Även om det är långt did, så går tiden i rasande fart.
 
Fick pecis hem Meja från skolan. Hon ramlade på en stege här om dagen och slog i magen. Idag har hon jätteont av det och huvudet. Riktigt blek om nosen. Har bäddat ner Meja på soffan med en ljudbok från äppelhyllan (bibblan), det är en ljudbok med bok till, så hon kan följa med i texten.
 
Här ringde telefonen. Skolsyster skickar hem Oliver från skolan. Han har ramlat, slagit i armen och huvudet. Mår illa och är yr.
Sjukstuga här idag. När han kommer ska jag bädda ner honom bredvid Meja på soffan, så får han också lyssna på ljudbok.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lisa

Höjden av otur för dem båda. Men tur att det finns ljudböcker då :)

2013-09-10 kl. 12:31:39

URL: http://dezmin.wordpress.com
Postat av: Heléne (Bokglam)

Visst är det härligt att bara låta orden flöda? Sitter själv och redigerar fram och tillbaka och tog en paus för ett par veckor sen för att skriva novell. Var oerhört befriande...

Svar: Det brukar jag också göra ibland, slänga in en novell. Nu har jag dock en deadline, så då får noveller stå tillbaka. Välkommen till min blogg! :D

2013-09-10 kl. 22:35:52

URL: http://bokglam.wordpress.com
Postat av: Carola

Men oj! Stackars barn! Hoppas de repar sig snabbt.
Jag har också skrivit om första kapitlet. Har lite kvar så ska det sitta som en smäck snart :).

Svar: Visst är det skönt när man märker skillnaden själv. Det är detaljerna som gör det.

2013-09-11 kl. 11:02:18

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Fia Filur

Håller med om att det är befriande att skriva nytt! Efter pill med redigering är det så härligt att få släppa loss. Samtidigt är det roligt när grunden är lagd och man får pilla med mindre grejer. Hm, bra att kunna varva helt enkelt :)
Hoppas barnen mår bättre snart!

2013-09-11 kl. 14:21:35

URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback