"Börja med det som blänker"

Så säger Monika Fagerholm. 
Själv börjar jag alltid med det som varar och blöder, det smärtsamma och jobbiga. Jag kastar mig rakt in i scenen.
 
Det kanske är precis det Monika menar när hon säger "börja med det som blänker", det som sticker ut och svider i ögonen.
 
Var börjar ni? Med resan mot det oundvikliga? Eller som jag rakt in i det?
 
Berätta!
 
Nu avrundar jag dages arbetspass och känner mig i god fas. Nu ska det kokas kaffe och göras en krämig latte. Den ska med ut i solen till stolen som står där och väntar på mig. Med följer även 90 minuter av Katarina Persson.( hör henne skrika "Iiiiiiiiii!" när hon läser detta ;D) För idag, alldelse strax öppnar jag hennes bok för första gången. 
 
Ikväll bär det av till stan, som tur är inte city som idag är totalt avstängt pga besöket av Obama. Anne Liljeroth har releasemingel för sin debutbok "Bara människor". Jag hoppas hon blir glatt överraskad av min lilla gåva till henne. Mer om det i morgon.
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Iiiiii!

Svar: Du behöver inte vara det minsta nervös. So far very good! :D Boken ligger här och skriker: - Läs mig!
Men, jag ska jobba först, läsa sen. Har däremot inplanerad lästid, så senare idag så.

2013-09-04 kl. 15:47:04

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Och som jag känner Monika, så lovar jag, det är precis det hon menar. Börja med det som blänker eller om du hellre beskriver det som blöder och varar så går det fint det med. För börjar man där, då känns det.

Svar: Ja, och det är så jag vill att böcker ska börja när jag själv ska läsa dem. Jag vill kastas in i stormen direkt.

2013-09-04 kl. 16:01:38

URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Postat av: m

Kommer Anne Liljeroth från en Skånesläkt?
Då kan vi vara släktingar.

Svar: Ska kolla det.:)

2013-09-04 kl. 22:24:28
Postat av: Anneli

När jag läser ditt inlägg så inser jag att jag, precis som du, börjar där det blöder. Och det kan ju faktiskt också vara det som blänker, dessutom blänker ju faktiskt de tårar man hoppas skapa med sin berättelse.

Svar: Det är en bra mening att komma ihåg, ifall man skulle köra fast. Att det ska blänka. Det kan man ju egentligen tänka tvärsigenom hela manuset. Ser fram emot att få läsa din så småningom. Snart är det bara du och jag kvar som ska lyckas ta oss igenom. :D Heja oss!

2013-09-04 kl. 23:55:52

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback