Omslag

Det här med omslag.
Hur viktigt är det egentligen?

Om ni frågar mig så är det jätteviktigt. Vad anser ni om det?
Jag har blivit helt såld på Litet förlags omslagsbilder. Alla deras böcker sticker ut och syns. (nä, jag har inte sett dem i verkligheten, men surfa in på deras hemsida och titta, så förstår ni vad jag menar). Vet inte om de är samma formgivare, men de är så genomtänkta och vackra.
Böckerna påminner om smycken. De blandar matt med blankt. Låter ett svartvitt omslag få färg på en liten detalj.
Nytänkande, snyggt och detaljerat, fast ändå sparsmakat.
Ja, ni märker ju att jag är såld. ;) (kommer förmodligen köpa alla bara därför).
Har ni några favoritförlag vad det gäller bokomslag?

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Jag är också förtjust i Litet förlags omslag. Annars gillar jag omslagen hos Styxx Fantasy. Omslaget på boken vars mingel du var på igår gillade jag också!

Svar: Ja, visst var det fint. Gillar de starka färgerna. :D

2013-09-05 kl. 21:47:37

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Ja absolut, gillar omslag. Och de är viktiga. Men jag köper inte böcker på bara omslag ändå. Utan det behövs nåt mer än det. Kan bero på att min bokhylla sedan många år tillbaka är överfull och att jag egentligen inte borde köpa böcker alls. Men det skulle vara fruktansvärt att inte få köpa fler. Vilket får mig att undra ifall jag ändå köper böcker för att omslaget tilltalar mig...

Svar: Nä, det är klart att baksidestexten måste stämma också. Hur det än är, så fingrar man hellre på snygga böcker i affären och läser deras innehåll. Fula eller allmänt tråkiga böcker ser jag bara förbi. Ett vackert omslag ger dessutom en löfte om att innehållet är minst lika fint. ;)

2013-09-06 kl. 07:29:05

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Eva-Lisa

Hittade din blogg via en annan blogg. Så roligt att du gillar Litet förlags omslag! Det gör jag med ;)Formgivaren för böckerna hittills är samma och heter Jessica Eklund. Jag blev supernöjd med omslaget hon gjorde på min bok! Tycker också hon är helt fantastiskt duktig! :)

Svar: Kul! Välkommen! :D Ja, hon är verkligen duktig Jessica Eklund. Har sett din bok och gillar omslaget skarpt.Kommer din också ut i september? Verkar vara en "släppmånad."

2013-09-06 kl. 16:03:25

URL: http://dezmin.wordpress.com/
Postat av: Eva-Lisa

Ja, visst är hon! Lex Limbo släpptes i augusti, så den finns redan ute :)

Svar: Jaha! Jag trodde att Malins release var den första på Litet förlag. Gillar namnet på din bok. Vet du om att mellanrummet mellan himmel och helvete kallas limbo? Det kanske var där ifrån du fick det? Vad står Lex för? Eller titeln överhuvudtaget? Cool är den iallafall.

2013-09-06 kl. 17:22:43

URL: http://dezmin.wordpress.com
Postat av: Eva-Lisa

Tack så mycket! :) Nej, det var min som var den första som släpptes, men jag hade ingen release, så det kan vara därför du missade den kanske :)
Det är just det mellanrummet du nämner som titeln spelar på, "Lex" står i det här fallet för "lagen" (det latinska namnet för den alltså). Så, översatt skulle det bli "Lagen Limbo", eller något liknande. Den handlar ju om folk som tar lagen i egna händer, därav en del av titeln alltså :)

Svar: Nice! :D Nu ska jag iväg. Barnen ska på disco. Ha en härlig fredag och välkommen tillbaka hit

2013-09-06 kl. 17:45:59

URL: http://dezmin.wordpress.com
Postat av: Eva-Lisa

Tack så mycket och ha en fin fredag du med! Jag dyker förbi här fler gånger och min blogg har du ju adressen till nu :)

2013-09-06 kl. 17:52:35

URL: http://dezmin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback