Otippat

Helt otippat sitter jag i soffan 00:46, dricker te och äter en handfull kalla hemrullade köttbullar. :O
Jag borde sova nu. Verkligen! Men det går liksom inte.
Har legat där inne och stirrat i taket, puffat kudden, vänt och vridit på mig.
Gav helt enkelt upp. Sömntåget gick innan jag hann hem.
 
Därmot hann jag med tåget från stan. Med nöd och näppe kastade jag mig in genom dörrarna precis när de gick igen. Fick springa tvärs igenom hela centralstationen på höga klackar för att hinna med tåget. Ej att rekommendera! 
Man kan ju undra vad jag hade bråttom hem till när jag ändå inte kan sova. Det var av den enkla anledningen att jag annars skulle få sitta i 30 min och vänta på nästa tåg. Roligare kan man ju ha. Och bekvämare. Här sitter jag i alla fall i en skön soffa. ;)
 
Det var en mycket trevlig kväll. Extra kul eftersom jag lärt känna en del av författarna som pratade. Lyckdes inte ta särskilt bra bilder med mobilen, satt lite för långt bak. Bilderna blir oskarpa då.
Jag lägger upp dem i morgon.
Nu återstår frågan... Sova eller redigera? Jag vet att jag kommer störa mig på att jag "hade kunnat redigera" istället för att ligga och snurra. Samtidigt vet jag inte om jag är tillräckligt pigg och uppmärksam för att redigera. 
 
... Time will tell...
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Det är väl adrenalinkicken man får vid såna där tillfällen. Upp i varv liksom. Svårt att sova och slappna av då. Hoppas du antingen lyckades redigera eller lät bli och drack te i lugn och avslappnande ro.

Svar: Jag redigerade till 03:00. Kunde inte låta bli. ;)

2013-09-18 kl. 09:15:01

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Heléne (Bokglam)

Kul med mingel! Det var Ann Ljungbergs skrivarmingel? Vi va faktiskt där förra gången, i våras, supertrevligt :).

Svar: Ja, det var det. Bloggade precis om det. :D Jättetrevligt! Delade din länk till Katarina Bivald. Hon blev jätteglad. :D

2013-09-18 kl. 15:41:34

URL: http://bokglam.wordpress.com
Postat av: Frida

Tur att du hann med tåget! Och du fick ju uppenbarligen en hel del gjort på nattkröken :-)

Svar: Ja, det var på håret. :D Nu sitter jag åter och jobbar, men inte till kl 3. ;) Men till 22, men en kort bloggpaus nu.

2013-09-18 kl. 21:03:47

URL: http://manuskt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback