Det berömda regnet

Det berömda regnet kom i exakt tid, lagom till fackeltåget. 
Tänk att vi haft strålande solsken i över två veckor. Så kommer Valborg med regn och kyla.
Är det inte så att man borde fira in våren med pompa och ståt?


Nä, vi firar in våren med iskalla fingrar och vinterjacka. I bästa fall hade man tagit på sig mössa och halsduk, men inte jag. 


... Och inte S heller, som dessutom har ögoninflammation och förkylning i kroppen. 
Hur som helst, vi hann grilla med vänner innan regnet kom. Mycket trevligt. 

Påminn mig nästa år, skidoverall, mössa, vantar och paraply=Valborg. 
"Varför lär man sig aldrig?"

Kall enda in i märgen, njuter jag av regnet som smattrar mot mitt fönster och fårskinnstofflorna som sakta tinar min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback