Halsont, choklad och föräldrar som bryr sig

Idag lägger jag alla måsten åt sidan (förutom några små saker). Har de senaste två veckorna varit hemma med två sjuka barn i omgångar och nu är det min tur.
Halsont, huvudvärk och oändligt trötthet.
 
Ikväll ska O sova i skolan och laga sin middag tillsammas med klassen i hemkunskapssalen. E åker till Gotland på fotbollsläger och jag tänker ligga på soffan så fort de åkt.
Meja har sånglektion och dit tar hon sig själv, så det blir en lugn kväll. Vilket jag ser fram emot.
 
Dagen har varit lugn, jag har kollat på teve och njutit av bästa sortens choklad. Min absoluta favoritsmak dessutom.
 
Det tackar vi Lindt Lindorkulor för och de är extremt oemotståndliga och krämiga, precis som det står på förpackningen. ;) Lycka i en liten påse.
 
Förra fredagen när O hängde på byn och klockan slog 21:00 så protesterade vännerna högljutt.
Kompisarna:
-Men asså. Seriöst, varför måste du hem redan?
Oliver:
-För att jag har föräldrar som bryr sig om mig...
 
Kul tycker jag och framför allt modigt att våga säga så. Undrar hur hans kompisar tänkte när han lämnat dem.
 
Nu ska jag åka ner till affären och handla hem lite middag. Det får bli tacos idag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback