Ligger i soffan och tittar upp på bokhyllan



Inser med ett snabbt ögonkast att där står flera halvlästa böcker, ganska många olästa och givetvis ett gäng lästa. 
Borde jag göra mig av med de halvlästa och de som stått i hyllan i flera år utan att bli lästa?
Förut satte jag alltid en kråka i böckerna jag läs ut, just för att slippa råka läsa om dem. 
Ja, råka, för det finns inget mer irriterande än att läsa en halv bok och inse att jag vet slutet. Usch och fy. 

Boken jag läser nu fångar mig inte riktigt. Jag vill läsa något som biter sig fast. Nu börjar påsklovet och mer lästid finns. 
Här i bokhyllan finns garanterat pärlor, frågan är bara vilken ska jag ta!

Apropå kråkor i böckerna. 
Fick idag ett sms från en vän som tagit en bok ur hyllan på sin arbetsplats. I boken stod det Jenny Jacobsson utläst 2002. Och ja, det är min gamla bok. ;)
Världen krymper när man emellanåt skänker till - eller säljer saker på loppis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback