Operation avlägsna- completed


Bilden på ögat är lånad. 
En sån här liten "blupp" har jag haft på höger ögonlock i flera år. 
Vid några enstaka tillfällen har jag försökt ta bort den själv.
Har läst på lite och de kallas för milier och sätter sig gärna runt ögonen. 
Hur som helst, min "blupp" har kliat de senaste dagarna, så jag tänkte att nu ska den bort. 
Sagt och gjort.
Med pincetten på bilden och skalpellen lyckades jag till slut. 
Nu sitter jag här nöjd, med ett svullet ögonlock. 
Tog bort en för massor år sedan  och den kom aldrig tillbaka. Den satt snett under ögat.
Den här som satt på ögonlocket var väldigt undanglidande och svår att få tag på. Men när jag väl höll den med pincetten blev det lättare. 
Har ni tagit bort sånt här själv någon gång?

Proceduren påminde mig om när jag var runt 13 år och tog hål i öronen med nål (utan bedövning) framför spegeln. Smärtan och beslutsamheten över att inte ge upp förrän allt var klart, var densamma, nu som då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback