Nedräkningen har börjat

Nedräkningen har börjat på flera olika plan. Den första nedräkningen är det bara tre dagar till. :D 
Och det är författarveckan på Fårö! Där samlas vi ett tjugotal författare för workshops och föreläsningar. Och inte minst för att byta erfarenheter med varandra. Mer om det när det är dags.

 
Sen är det den STORA nedräkningen, den som räknar fram till releasen. För nu är det inte länge kvar. 48 dagar för att vara exakt! 48 dagar (!!) Dessutom tror jag att boken kommer vara klar runt den 15 september och då är det plötsligt bara 36 dagar tills jag kanske får se den live. Helt konstigt. Det mest spännade är att se omslaget i tryck och dessutom känna hur tjock/tunn boken kommer att kännas.
Innan jag själv började skriva funderade jag aldrig på sidantal i böcker, däremot tjockleken. 
Mellan 250-300 sidor tycker jag ger en bra tjocklek på en bok.
Min bok har 250 sidor.
 
Men, då är det det här med tjockleken på pappret också. Just nu ligger det en tjock bok på 340 sidor och en tunn bok på 360 sidor... bredvid min säng. Den ena har jättetunt papper.
 
Men nu är det som sagt fokus på att snart får packa till Författarveckan. :D Tjohhoo. Ska bli så kul.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback