Julmåsten - eller vila?

 
Ni kommer väl ihåg att ge Nissarna gröt?
 
Hur många av er vilar upp er under jul? Jag önskar mig inget hellre än att bara koppla av. Varför jagar man traditioner? För vems skull?
Dunderförkylningen är mig hack i häl och jag springer, överallt och ingenstans.Skulle verkligen vilja slippa allt vad jul heter.
Eller ja, slippa allt utom att baka och äta julgodis då förstås. Det är det enda med julen jag gör av egen vilja och med hela mitt hjärta. Tycker det är förbaskat kul att baka julgodis och gott är det också.
En till sak jag gärna gör är att sätta upp adventstjärnor och adventsljusstakar. Men där räcker det för mig.
Har aldrig varit något större fan av julmat heller. (gud vad jag låter tråkig, men det är fakta. Och fakta är sällan kul)
Hur som helst kommer jag äta vissa saker på julbordet som jag gillar mer än annat. Traditioner jag själv skapat för min familj. Matjesillstårtan är en av dem. Låter äckligt jag vet, men det är jättegott, samt egen inlagd sill i chili och fetaost.
 
Visst heter det fridfull jul....Så passa på och njut om ni kan. Jag ser fram emot juldagen. Vilodagen när alla traditioner dött ut och allt bara är.

Fridfull jul önskar jag er! 
 
Bilderna är lånade från Lindströms bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback