Det stod inte i receptet

Det har väl inte undgått någon att alla tidningar har sportlovsmenyer. 
Bestämde mig för att testa en ny soppa och göra köttfärspiroger till. 
Majssoppa. Lät så där halvgott- men allt går att sälja med mördande reklam och personerna i receptet var övertygande. 
Snabbt, enkelt och jättegott. 

Helt korrekt fast ändå inte. Den var enkel att göra, godare än jag kunde föreställa mig men...
Det stod att man skulle mixa soppan med mixerstav, sagt och gjort. 

Behöver jag säga att jag hade majsstänk i hela köket. :/

Fick hälla över soppan och köra den i matberedaren för att minska skvätt. 
Inte kul med gula prickar överallt och då menar jag överallt. Tröjan jag hade åkte snabbt i tvätten. 
Den snabba matlagningen övergick till storstädning a la varje millimeter, väggar, bänkar och golv. 
Som tur var smakade pirogerna och soppan gott. 
Stefans kommentar när han kom hem var:
- vilket skinande kök vi har. 

Så pass upp för "snabba" recept. :) Om du inte är sugen på storstädning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback