Tro det eller ej

Extra glad idag efter ett fint mail. Jag tror att många föräldrar kämpar med barnens läsning. Alla dessa hinder som de ska ta sig över innan berättelsernas värld öppnar sig för dem och nyfikheten väcks. 
För ett halvår sedan sa min stora grabb:
-Mamma. Killar läser inte. (!!)

Under lång tid har vi mutat på flera olika sätt. Du får det, eller det... Bara du läser ut boken. Osv

Nu har det burit frukt. Fick mail från fröken att E har suttit på svenska -lektionen och gladeligen berättat om boken han läser just nu. 
Gräset är grönare i Brasilien-en bok om fotboll. 

Skön känsla när man vet att det man kämpat med ger resultat. 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Vad roligt!

Svar: Ja, det känns jätteskönt. 😃

2014-02-07 kl. 10:15:52

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Mia Skrifver

Håller ni ännu på med det där att sitta tillsammans och läsa? För det lät som en så skön grej att alla liksom ska läsa en halvtimme eller hur länge det var.

Svar: Nä. Tyvärr. Det har ebbat ut. MEN jag har för avsikt att ta upp det igen. Var faktiskt på bibblan i fredags för att låna första delen i Isfolket. Men den fanns inte i vår kommun. :/ Ska leta vidare. Den serien innehåller lite övernaturligt och spännande, så jag tror att den kan trollbinda oss allihop. Första boken heter dessutom "trollbunden." Har du läst den serien?

2014-02-09 kl. 13:41:00

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback