Vilka köpte du?

Jo, jag var som bekant på bokrean igår. Tänkte visa vilka böcker det blev. Mina barn fick välja varsin bok som de ska läsa ut nu under lovet. 
Meja som gillar böckerna om älvorna valde så klart en av dem. Hon har läst många av dem, men det finns många kvar.
När hon sen sprang på Den dansande djävulen hoppade hon jämfota.
- Mamma, det här är den bästa boken som finns, så spännande. Fröken har läst alla tre.
Vi köpte den också då hon vill läsa den med mormor. 
Boken i mitten Tack för alla minnen köpte jag till mig själv. Har aldrig läst något med Cecelia Ahern. Har ni? Den här boken valde jag enbart på omslaget. Det syns inte på bilden men den är jättefin och har ett speciellt skimmer över sig.
När jag började på den igår så funderade jag på om det kanske är en ungdomsbok jag råkat plocka på mig. Men det visar sig. 
 
 
Sen grabbarna. Emil valde också enbart på omslaget. Oliver hade redan bestämt sig innan vi åkte att han ville ha Minecraft boken.
 
 
Kul ändå att de väljer böcker utan tjafs och att de nu vill läsa (om än med lite motstånd).
 
Idag blir det läsning både i nya boken och i mitt manus och sen.... Frissan! Som några av er redan vet så lyckades jag med konsten att missfärga mitt hår rejält igår. Sitter här med mössa och väntar på att klockan ska slå tolv, då en frisör ska hjälpa mig. Fan. Trista pengar, men så kan det gå när man ska göra det själv. Bilder på det nya kanske kommer framåt kvällen... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback