Firar ni?

När jag skrev mitt första bokmanus firade jag varje delmål ordentligt. Gör ni det?
Det här är mitt tredje bokmanus och någonstan under mitt andra glömde jag bort att fira delmål.
Det här tredje har jag inte firat någonting än. Då har jag redan passerat två delmål...
Blir lite sur på mig själv att jag "glömt bort."
Är det inte så att man ska/borde ta alla chanser att fira? ;)
Man blir ju både peppad och glad av att fira.
 
Nå ja. Nu är det som det är. Dags att fundera ut nästa mål. Jag tror banne mig att jag kör på det jag sa tidigare om februari. 50 sidor innan 28/2. Inte mycket, men skrivtiden minskar, så då är det ett rimligt mål. Allt utöver blir en bonus. 
För er som inte följer mig på författardrömmar på fb kan jag berätta att mitt mål med 50 sidor under februari som jag satte för en dryg vecka sen är redan uppnått. (!!) 
Har haft bra skrivflyt den här vecka. Så idag passerade jag den magiska gänsen på 150 sidor och har därmed skrivit halva boken...(kanske mer... beroende på hur lång den blir). Tror dock att den landar runt 200-250 sidor.
 
Om ni firar delmål - hur firar ni då?
Och hur firar ni ett färdigt manus?
 
Ett färdigt manus? Hur menar du då? Undrar ni.
Ja, antingen ett färdigt råmanus eller ett super redigerat manus... ;)  Välj själv. Firar ni kanske båda?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag firar inte längs vägen. Varken delmål eller färdigt råmanus. Och när jag är färdigredigerad behöver jag nog snarare något uppiggande, för jag brukar sakna mina berättelser så. Firar gör jag när någon av texterna hittar "hem", på ena eller andra sättet. Inte förr. För mig är det först då de är färdiga.

Svar: Förstår precis vad du menar med att man måste ha något uppiggande. :)

2014-01-30 kl. 18:49:20

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Anneli

Jag firar nog lite random, när jag är extra nöjd helt enkelt. Jag gillar att fira! :)

Svar: Tror att halva ditt svar försvann. Jag "firar" lite med att skriva om mina uppnådda mål på bloggen. Det är ju också ett sätt. :)

2014-01-30 kl. 23:48:22

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Postat av: Eva

Jag tycker i och för sig det alltid är viktigt att fira och att bryta ned långsiktiga mål till delmål. Däremot firar jag sällan i skrivandet, precis som Katarina säger. Har faktiskt inte ens tänkt på det. Måste införa det och lägga upp bilder om det på bloggen. Precis som jag skulle gjort ifall jag gjort personbästa på elljusspåret eller något. Det är ju lite samma sak. Fira på!

Svar: Visst är det så. Livet blir lite gladare om man har något att fira. Jag gillar det, men har liksom glömt av. Vi får lägga in det i agendan. :)

2014-01-31 kl. 10:34:00

URL: http://www.evaludvigsen.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Firar inte längs vägen. Tycker inte att det är så mycket att fira. Utan då är jag mest galen över vad det blir och inte blir. Däremot så fort jag har ett råmanus då kan jag börja svänga runt. Fast sen kommer det toppar och dalar igen...

Svar: Känner igen det där. Det eviga tvivlets toppar.

2014-01-31 kl. 10:54:42

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback