Skrivardag

Hade planerat in en låååång skrivardag och vad hände?
Vaknade med huvudvärken från hell...
Hur som helst. Tur att det finns värktabletter och vatten. Nu surfar jag lite lätt i väntan på att den ska ge med sig. 
Har ändrat ljusstyrkan på skärmen till den mörkaste. Ljuset skär i mina ögon. :/
 
Spänningarna i nacken påminner mig om att jag fick ett presentkort på massage i julklapp. Dags att boka in den. :D
 
Det nya målet är ännu inte satt. Kanske ska jag ägna några minuter åt att fundera ut det medan tabletterna gör sitt jobb.
Vet att många som skriver har ett mål om att skriva ca 500 ord om dagen (ca en sida i word). Mina mål är inte baserade på dagsarbete, utan mer per månad. Ska snabbt räkna ut hur många ord per dag jag skrivit i genomsnitt sen jag började i dec...
30669 ord / 37 dagar = 828 ord per dag. :D Kul! Och då skriver jag knappt på helgerna.
Vissa av er räknar i tecken och i såfall ser det ut så här 140637 tecken / 37 dagar = 3801 tecken per dag.
 
Hur ser era mål ut? Per dag eller månad?

Februari kommer nog inte bjuda mig lika mycket skrivtid, så jag ska nog halvera mitt mål. Från 15 dec-20 jan skrev jag 100 sidor i word ( för att tala klarspråk).
Börjar nu på sidan 101 och mitt mål för februari ska landa på sidan 150 i word. Alltså dryga 50 sidor på en månad. Kan tyckas lite, men jag tror att det är ungefär vad jag kommer hinna med. Blir det mer så blir det en härlig bonus.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Har också nedsatt ljusstyrka på skärmen. Och har till och med lackat över lampan på startknappen med nagellack, för att den är så jobbigt stark. Svårt att skriva med starkt ljus i ögonen.

Svar: Smart att lacka över. Tack för tips. 😄

2014-01-26 kl. 23:35:26

URL: http://manuskt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback