Dagen D blev dagen F

Vi åkte till stan i morse, E gick upp extra tidigt med väckarklocka. 
Idag skulle han göra förarprovet för sin moped som stått i garaget och väntat på honom i två månader...
Och vad händer?

Körskolan har glömt att skicka in godkännandet för teoriprovet.
E får en ny tid på eftermiddagen så att vi ska hinna få tag i körskolan.
Ingen svarar...
Vi driver runt för att gå tiden att gå. 

Eftermiddagstiden går ut och E får en ännu senare tid för provet. Vi ringer kontoret, mobilen och mailar.
Enl telefonsvararen är kontoret öppet Måndagar 15-18. 

E:s sista tid 15:20 passerar... Inget svar och trafikverket har inga fler teoriprovstider för dagen. 

Vi åker till kontoret på trafikskolan. 
Behöver jag säga att det var dött, nedsläckt och obemannat... Inget svar.

På dörren står det Öppet måndagar 15-18... Men var är personalen? Vi var där 16:30.
Jag fotar skylten och smsar över den till körskolans ägare, med frågan: Var är ni?
... Inget svar...

Jag är skit förbannad, alla kan göra misstag, men svara och be om ursäkt. Gå inte under jorden. 
E har fått en ny tid på Trafikverket men han kan bara göra provet om körskolan gjort sitt. 

E har en moppesemester inbokad med sina vänner, ska han missa den för att körskolan inte svarar i telefon, trots att de inte har semesterstängt?
Kommer han hinna göra provet innan han ska resa bort?

Till råga på allt får vi betala räkningen för ett uteblivet prov... Gissa vem som ska få betala den. 

Förbannad! Jag?...
Så in i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback