Från ide till gryt

I torsdags kröp jag ut ur mitt ide och jag inser redan att jag står med ena foten innanför igen... 
Vad är det som gör att jag har så svårt att njuta av lite ledighet? 
Rastlösheten.
Jag har verkligen svårt att bara ligga på sofflocket och stirra i taket. 
Klarar jag 30 minuter så får jag vara nöjd med det. 
Jag som aldrig någonsin planerat en mening har plötsligt en hel synopsis i huvudet. 
Och jag intalar mig själv att det bästa sättet att överleva den långa väntan på förlagens svar är att skriva något nytt under tiden. 
Så... Vad väntar jag på? 
I morgon mina vänner, börjar jag på bokmanus nummer fyra.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Härligt! Häftigt att du fick hela synopset klart för dig, kanske rastlöshet är bra för idéarbete? Lycka till med manus 4!

Svar: Tack! :) Jag är bara lite rädd att jag ska tycka att det är tråkigt att "ha allt klart för sig", jag gillar när historien väljer egna vägar. Fast jag ska se till att hålla utrymme för det.

2014-03-16 kl. 19:35:38

URL: http://www.emmeliehardenborg.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Det är väl häftigt. Och varför ligga om man inte samtidigt planerar.

Svar: Håller med! :)

2014-03-16 kl. 21:19:33

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback