Byxlösa

Har ni lagt märke till det byxlösa modet? Tonårstjejer som har strumpbyxor utan kjol/shorts what ever över...
 
Jag såg det för första gången för ett par veckor sedan, trodde helt ärligt att tjejens kjol hade åkt upp. Ni vet ju hur kjolar kan klättra när man har strumpbyxor. 
Men sen insåg jag att hon hade "glömt kjolen."
 
Nu har jag förstått att det är ett mode. (!!)
Idag skulle min dotter på iväg på tjejmiddag... iklädd strumpbyxor...
- Sätt på dig byxer el what ever annars kör inte jag dig någonstans.
- Men det är mode mamma, alla går så här.
- Inte du. Det ser bedrövligt ut.
Hon blir så klart skitsur och sticker in på sitt rum.
 
Jag går in och byter om till strumpbyxor och ropar. (strumpbyxor och skinnjacka)
- Så, nu åker vi.
Hon kommer ner och får syn på mig... Spärrar upp ögonen och ser skräckslagen ut.
- Vad? Ska du gå i strumpbyxor så gör jag det med.
 
Behöver jag säga att hon snabbt som ögat satte på sig ett par shorts utanpå.
Nå väl, nu har vi "hotat" med att pappa också tänker gå i strumpbyxor om hon tänker göra det.
 
Ibland kan man undra var ifrån modet kommer....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Haha! Önskar att du hade tagit en bild ;) Nu vet jag hur jag ska tampas med mode-bråk i framtiden, tack för tipset :)

Svar: Nä! Jag lovar, det hade du inte velat se. Ha ha ha!

2014-05-03 kl. 23:11:11

URL: http://www.emmeliehardenborg.wordpress.com
Postat av: Frida

Ha ha ha, vilket roligt sätt att ta den diskussionen :-) Ni får köpa (tillräckligt tjocka) tajts till henne som hon kan ha i stället för strumpbyxor.

Svar: Hon har såna och de säger jag inget om. Men det är strumpbyxorna som är "inne." Har du sett några på stan? Helt galet. Ser inte klokt ut.

2014-05-03 kl. 23:11:55

URL: http://manuskt.wordpress.com
Postat av: Agneta

Vilket underbart sätt att ge svar på tal! Ska använda mig av det vid första bästa tillfälle! :)

Svar: :) Tack! Det är effektivt.

2014-05-05 kl. 08:44:55

URL: http://stortosmatt.blogspot.com
Postat av: Elmis

Ser inte klokt ut och jag undrar vem som kommer på det och hur det sprider sig. Tack och lov har jag bara sett det vid något tillfälle.

Men strumpbyxor är bekvämt och väldig praktiskt. :D

Svar: Håller med. Strumpbyxor är ett skönt plagg, men ack så fult utan någonting utanpå. Fattar inte heller hur sån't kan sprida sig.

2014-05-27 kl. 11:31:51

URL: http://www.elmis.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback