Skrivandets vedermödor - att falla på mållinjen

Jag och mina mål. Ett av dem är att prestera x antal ord varje vecka. Den här veckan som gick föll jag på mållinjen. 

Varför föll ja?
För att jag inte gjorde klart vid sista skrivpasset. 
Gick i fällan genom att tänka "Nu har jag bara 168 ord kvar den här veckan, det hinner jag fixa i helgen."

Räkna aldrig in helger. Det händer alltid oförutsedda saker på helgen. Även denna gång och nä, jag hann inte med vilket gav mig dåligt samvete i går. ( och nä, det fanns inte tid att fixade det på)

Note to my self: skriv klart i veckorna och skriv gärna lite mer än målet kräver ifall det kommer veckor där tiden inte räcker till. 

Idag - Skrivdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback