Lättläst

Nu har många läst ut boken och flera av dem påpekar att boken är lättläst och välskriven. Det gör mig överlycklig. För det är precis så jag vill att det ska vara.
En flytande text, gärna som rinnande vatten. Det har varit mitt mål och det verkar som att det har gått hem.
 
Inser nu att boken kanske är något även för er med svårare dyslexi. 
 
Min sambo tycker att "lättläst" ger boken fel klang, men det tycker inte jag. Det är svårt att skriva en lättläst och innehållsrik text på samma gång. (gissa om jag jobbat med just det)
 
Jag ville inte skriva en tung bok som ingen orkar läsa, därför gjorde jag den lättläst och hyfsat lättsmält även om den berör ett tungt ämne.
 
Tjohoo! Solen skiner och det gör jag också.
 
Bilden är lånad.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Hansson

Det är svårt att skriva lättläst, så ta det som en komplimang! :)

Svar: Det gör jag. Tack Anna. :)

2014-10-01 kl. 16:41:13

URL: http://annahansson.n.nu

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback