Synd att man blir sämre

Här om dagen slog det mig att man ( i alla fall jag) blir sämre och sämre på att fira mina färdiga bokmanus.
Första manuset firade jag med tårta och champagne. 
Var oerhört glad över att jag lyckats skriva en "hel" bok.

Nu skriver jag på mitt sjättebokmanus. 
De två sista har jag knappt reflekterat över att jag skrivit klart innan jag kastat mig in i nästa.

Har jag redan blivit arbetsskadad och van vid all leverera så jag inte ens tar en kopp te för att fira? 
Visst klappar jag mig själv på axeln, men tårtan då?

Nu finns det andra anledningar till att jag avstått tårtan då författarlivet är ett mycket stillasittande jobb, vilket verkligen har satt sina spår sista två åren... Så. Ja, jag borde fira bättre åtminstone med lite bubbel.
 
Hur firar ni?
Eller hur skulle ni vilja fira om ni skrivit ett bokmanus?
 
 

Kommentarer
Postat av: Kati

Jag brukar inte fira själva färdigställandet av manuset. Utom kanske det första? Jag väntar med firandet tills det blir antaget/utgivet. Men även där har jag legat av mig lite. De två senaste var ju dessutom svårare att fira eftersom de var e-böcker... Kanske är det så att vi höjer ribban lite hela tiden? Att i början var vi nöjda med att ha färdigställt ett helt manus, men numera krävs det mer för att vi ska se en anledning att fira.

Svar: Ja. Förmodligen är det precis så. Rätt trist ändå att man blir så praktisk att man slutar fira.
Jag ska försöka sänka ribban igen och fira mer.

2015-08-02 kl. 10:43:33
Postat av: Anna Keiler

Oj vad du är produktiv Jenny, sjätte manuset! Jag brukar inte heller fira, har ju bara gett ut en bok men noveller som blivit antagna har jag inte firat. Vi får bli bättre på det :-) En kopp te borde man ju i alla fall kosta på sig, haha.

Svar: Eller hur Anna! 😄😄 Te är oftast godare också.

2015-08-03 kl. 09:40:22

URL: http://annakeiler.com
Postat av: Anna Hansson

Jag är också superdålig! Har firat nåt med lite ostbågar, men borde verkligen bli bättre. Nr 50 glömde jag att fira, så nu känns det som att jag får vänta till det hundrade och sen slå på stort! Kanske både ostbågar och chips? ;)

Svar: Förlåt att svar dröjt. Har gått in i semestermoode.
Nr 50!! Herre jisses! Jag tycker inte du ska vänta till 100:ade. Du måste lova att fira nr 51. 😄😄

2015-08-11 kl. 20:28:20

URL: http://annaprincesshansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback