När latmasken får bestämma

Redigerar och redigerar. Snart klar med första tredjedelen. Note to myself:
Gör alla indrag under skrivprocessen -  det sparar tid under redigeringen.
 
Någonstans vid kapitel 10 bestämde jag mig (under skrivprocessen) för att strunta i indragen förutom vid dialog. Tyckte att det var en strålande idé, eftersom jag lätt skulle kunna fixa sånt småpill under redigeringsfasen.
Nu sitter jag här och förbannar min egen lathet. 

Nummer 1 - det är inte roligt att läsa en text utan indrag vid nytt stycke.
Nummer 2 -  skapar massa mer jobb nu.
 
Hur som helst redigeringen går lyckligtvis framåt. Och jag kommer att nå min första deadline.
 
Vill ni lyssna på inledningen till min nuvarande bok I ditt kvarter så kan ni kopiera länken och klistra in den i ett nytt fönster. Uppläsare: Eva Jansson.
 
https://soundcloud.com/jenny-jacobsson/lyssna-pa-inledningen-av-i-ditt-kvarter

Kommentarer
Postat av: M

Eva var jättttttttebra som uppläsare.

Svar: Ja. Hon är ju det. Jag hoppas hon kan få jobb som uppläsare framöver.

2015-01-23 kl. 16:13:32
Postat av: Charlotte C

Det låter jobbigt att fixa indragen i efterhand! Det går att ställa in i Word så att det alltid blir indrag i ett nytt stycke - då slipper man tänka på det! :)

Svar: Ja, det gör ju det. Men jag lyckas alltid glömma bort hur man gör. Ska leta rätt på min instruktionsbok. :)

2015-01-24 kl. 12:22:07

URL: http://www.charlottecederlund.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback