Steg 1 i redigeringsprocessen



När jag drar igång redigeringsfasen brukar jag alltid börja med att sätta mig ner och läsa igenom manuset från första till sista sidan. 
Visst har jag pennan i högsta hugg, men i första hand är det inte för att pilla med små ändringar i texten utan för att se helheten. 
Finns det några glapp? Lösa trådar som måste knytas ihop eller plockas bort. 
Började igår kväll, blev glatt överraskad när jag kom på mig själv med att bara vilja läsa "lite till" trots att klockan var mycket. 
Lade ifrån mig manuset kl 2 i natt. 
Idag hoppas jag hinna läsa vidare, men först ska vi fira vår 14:åring. 

Kommentarer
Postat av: Charlotte C

Jag gör precis likadant! Stannar man upp för pill så får man ingen koll på helheten och den där första genomläsningen, när man typ hunnit glömma vad 17 man egentligen skrivit, är guld för just det!

Svar: Ja, det är verkligen spännande att se, för även om man har ett hum om vad och hur man skrev blir man ändå överraskad. 😊

2015-01-04 kl. 21:10:21

URL: http://www.charlottecederlund.se
Postat av: Susanne

Hej! Jag vill bara skriva någon rad om "I ditt kvarter". Den har varit till Thailand över jul, närmare bestämt på Koh Sukorn, där jag sträckläste den under några soliga dagar i dec-14. (Köpte den av dig i Högdalen under din signering)

Den fångade mig från första sidan. Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat då jag känner män i liknande situationer.

Lycka till med kommande projekt. Jag känner på mig att det kommer att gå lysande.

Svar: Tack Susanne! Vad roligt att du tyckte om den.
Och tack för ditt pepp om kommande böcker. Jag hoppas du har rätt.
Kanske ses vi i Högdalen när det är dags att signera nästa bok.
Men först ska den redigeras klart och hitta ett förlag som vill satsa på den.
Följ mig gärna på www.facebook.com/forfattardrommar där jag är mer aktiv om du vill.

2015-01-06 kl. 16:19:21

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback