4% och 8,5km

Nu är jag äntligen på banan igen. Både med motionen och skriveriet.
Ni som följer mig vet att jag brukar lägga upp mina skrivmål i en app och sen räknar appen ut hur många procent jag har skrivit.
Hittills har jag skrivit 4 % på mitt nya bokmanus. Kan tyckas lite, men det är definitivt en början. 
När man börjar på ett helt nytt projekt måste man lära känna helt nya karaktärer. Det tar ett tag innan man lär sig deras kroppsspårk och nycker. Det är en del av tjusningen med att skriva nytt varje gång.
 
Man skulle kunna säga att jag också börjar på ett nytt kapitel med motionen. Jag har varit allt för stillasittande sista halvåret. Nu har jag kommit gång med långa promenader. 5 st har jag hunnit med och jag tänker att det ska bli ett par i veckan fram till semestern och förhoppningsvis ännu fler sen. 8,5km blev det idag, 11,5km här om dagen.
 
Saknar fortfarande att läsa böcker. Har påbörjat säkert fem-sex stycken, men ingen lyckas fånga mig. Vissa är tråkiga, andra är för tunga. Vill läsa något som sveper bort mig och får mig att glömma tid och rum.
Jag brukar ha läsperioder, när bok efter bok avlöser varandra. Men det är evigheter sen, vet att jag redan förra sommaren hade svårt att läsa och riktigt fastna i något. Även då lade jag bort ett par böcker redan efter 100-sidor.
 
Nu har jag precis börjat på en ny bok (igen) och den är skriven i nutid och jag-form. Själv skriver jag i dåtid och tredjeperson, vilket gör att min hjärna hela tiden försöker kompensera texten i boken jag läser. Svinjobbigt. 
Försöker släppa taget om tredjeperson och dåtid och fokusera på vad som egentligen står, men likt förbannat ändrar min hjärna texten. Har väl pluggat in det så väl i hjärnan att den tror att alla texter ska vara så. Boken i sig är bra och jag tror att det kan bli den första boken jag faktiskt läser ut på väldigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback