Balans - det svåraste i livet

Balans i tillvaron är något jag strävar extra mycket efter nu då det mesta för tillfället kantas av frågetecken. Ofta rullar dagarna på och man tänker inte så mycket på vare sig innehåll eller prestation.

Dagar som jag alltid känner mig extra nöjd, är dagar då jag hunnit både motionera och ha ett bra arbetspass tillsammans med mina karaktärer. Att se dem utvecklas och att jag själv göra något åt den stillasittande tillvaron jag faktiskt arbetar i.

Sen finns det stora saker jag borde ta beslut om. Beslut som kommer att påverka min framtid. Beslut som alltid är jobbiga och svåra att närma sig. Face your fears - som det bekant heter. Men shiiiiiit vad det är svårt.
 
Hursomhelst är första delen av balansen avklarad idag. Promenaden alltså. Den långa på 8.6 km. Räknade ut idag att jag under 9 tillfällen i Juli gått sammanlagt 6.7 mil. Det är bra. För jag behöver det verkligen.
Nu återstår minst lika lång tid att skriva. (Promenaden tog en timme och trettio minuter)

Det är inte alltid lätt att förmå sig att sätta sig och öppna dokumentet. Idag är en sån dag. Trots att huset är tyst, barnen är i väg och jag har all tid i världen att skriva så tar det emot. Konstigt men så är det emellanåt.

Istället för att komma till skott sitter jag och funderar över hur jag ska lägga upp min signeringsturné på Gotland, som startar om 9 dagar. Hur många signeringar ska jag boka in mig på? 
Jag behöver verkligen semester från allt. Är jag korkad om jag bokar upp mig på för många ställen? På Gotland är  det avstånd till allt. Rejäla avstånd vilket gör att varje signering på ett par timmar lätt blir ett heldagsprojekt.
Vi får se. Jag tänker att spontana signeringar kanske är bättre. Att jag nöjer mig med dom som är inplanerade och sen eventuellt fyller på med någon spontan signering här och där när jag väl är på plats.
 
Nä. Nu är det hög tid att besöka Korinn i hennes värld. Hon om någon behöver en hjälpande hand. Frågan är om hon vill ha min hjälp. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback