Det gör ont, det gör ont ...

Ja, det är inte lätt det här med motion och lathet. Sista tiden har jag varit aktiv med långa promenader och igår tänkte jag damma av min vän Hojen. 

11, 4km blev det och jag kände mig nöjd med det. Förut när jag jobbade på cykelavstånd cyklade jag till och från jobbet så gott som varje dag under sommarhalvåret, en sträcka på ca 5 mil tur och retur.


Nu på lunchen kastade jag mig upp på Hojen för att cykla till affären och köpa vattenmelon. Hur kunde jag glömma bort hur ont det gör i häcken dagen efter. Herre jisses. Det gick inte att sitta på sadeln.
 
Nu står cykeln i hallen och skäms och jag får stå upp och jobba resten av dagen. Som om det är cykelns fel att man får ont i häcken. Nä, givetvis är det pga att jag är ovan att sitta på den där jäkla sadeln. Det måste bli en ändrig på det och nä, jag tänker inte byta sadel.
Jag tänker cykla tills värken går över. Men först måste jag jobba.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback