Jag tar en baileys på det!

 
Idag är det läge att fira!

För exakt tre år sedan startade jag min blogg. Om jag ska vara helt ärlig så ville jag inte ha någon. Det var med motstånd som jag bestämde mig för att det kanske behövdes trots allt. Jag hade skrivit klart ett bokmanus, hade ett till på gång och hörde en tjej på radion. Hon berättade om vikten av att ha en blogg, om att nå ut till likasinnade och nätverka. 
Hon hade precis debuterat med sin första roman.
Jag skrev upp namnet och mailade över några frågor till henne. Bestämde efter svaren jag fick att det kanske var lika bra. Jag var rädd att bloggen skulle sluka min skrivtid och i viss mån gjorde den det. 
Men med facit i handen ...
Var hade jag varit utan bloggen idag? En sak är säker. Inte där jag är idag i alla fall. 
Via bloggen hittade jag många för att inte säga massor av skrivande människor. Vi bloggade på varandras sidor och blev snart ett glatt gäng som hejade på varandra i vått och torrt. Gav tips och trix, läste varandras texter osv.
 
Så till dig som skriver eller har en annan hobby. Starta en blogg och se en ny värld öppna sig.
 
 
Båda bilderna är lånade. 
 
Nu avlöser releasefesterna varandra och i princip alla mina skrivande bloggvänner har blivit med bok. Någon enstaka står kvar med sitt manus, men de är snart i hamn efter år av filande och redigerande. Heja er!!

Samma gäller mitt instagramkonto. Nu är det inte dags att fira det, men min son tjatade på mig att jag behövde ett. En dag när han lånat min telefon hade han skapat ett konto åt mig (mot min vilja) ;) Samma här, jag var rädd att fasta i socialamedierträsket och inte få någonting annat gjort. 
Redan från början begränsade jag användningen. Jag har haft mycket nytta av instagram i min marknadsföring.

Min författarsida var jag däremot inte alls tveksam till, jag hade ju märkt att världen vidgade sig när jag öpnnade olika fönster mot den.
 
Så, om du inte redan har:
Go for it - socialamedier äger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback