Pocketprocessen är igång.

Redigerar inlagan och hoppas att jag inte missar något. 
Rättar en del formateringsmissar och några ändelser. Konstigt nog tappar jag ibland sista bokstaven när jag skriver. Kan det bero på att jag skriver väldigt snabbt?
Det kan tex stå:
Tillbak eller had ... fast det ska stå tillbaka och hade.

När jag som känner till texten läser är det dessutom svårt att läsa in felen, då hjärnan är expert på att rätta ordet redan medan jag läser. Förlaget får göra sista genomläsningen och se om de hittar några missar.
 
Fördelen med att göra detta är att jag för första gången läser min egen bok. Konstigt och spännande på samma sätt. Det bästa är när jag sveps iväg av berättelsen och glömmer att rätta. ;)
Räknar med att den här processen är klar senast på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback