Isa är född! Tänk att födas rakt in i medelåldern.

Idag den 1 Mars påbörjade jag manus nummer fem. Så kul och så oväntat. Hela dagen idag har jag känt mig hopplöst energilös och uttråkad.

Jag har funderat mig gråhårig över manus ett och två. Mina gamla manus med samma namn som bloggen. Söder om söder. Berättelsen som behöver piffas, lyftas och skrivas om en del för att förlagen ska vilja läsa dem. Hur jag vet det?
Jo, dom har varit där och vänt. Redigera om, redigera om, redigera om. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. 

Tog fram datorn för att skriva ut dem, lägga upp alla kapitel i högar och göra en plan för hur jag skulle gå vidare. 

Råkade öppna ett tomt worddokument och vips var första kapitlet skrivet. Isa är född. Min nya karaktär som glider runt i en bil jag är mycket avundsjuk på. En tjej ( tjej!! Jag som bara skrivit med män som huvudkaraktärer) med skinn på näsan. 
En tjej som inte kommer få det så lätt den närmaste tiden. En inbokad resa blir inte så magisk och glimrande som hon hoppats. En vardag som fylls av sånt hon själv inte har valt. 

Jag är inte rastlös längre, bara förväntansfull. :)


Kommentarer
Postat av: m

Tror att hon heter Fagerlund i efternamn född Ahlqvist.

Svar: Det är det ingen som vet än så länge. Vi får se.

2015-03-02 kl. 22:14:54

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback