Mitt nya författarliv

Innehåller alltså en synopsis som jag ska lyckas pussla ihop. Jag har ett gäng meningar som någonstans ska gestaltas och/eller användas i mitt nya manus på något sätt. Frågan är bra hur fasen gör man?
 
Författare som jobbar med synopsis har säkert koll på sånt. Men jag sitter här och sliter mitt hår. Ska man börja med att "höfta" hur många kapitel man vill att boken ska innehålla? Och sen fylla ut dem med olika scener?

Hur många kapitel är att föredra? Mitt förra manus blev 32 kapitel och det är där någonstans det brukar landa för mig. Men när man bygger en synopsis så kanske man borde göra längre avsnitt och färre kapitel.

Om det inte snart trillar ner någon polett, så kör jag som jag brukar. Skriver på och ser vad som händer. Alla kanske inte är skapta för att göra en översiktskarta över hur storyn ska gå.
 
Det viktigaste är trots allt ATT skriva, hur man än gör.
 

Kommentarer
Postat av: m

Älskar böcker vars kapitel är 3-5 sidor max. Det blir hiskligt många blad men det är bekväm läsning.

Svar: Ja, jag föredrar också korta kapitel.

2015-03-04 kl. 17:48:40

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback