Med noll inspiration till att skriva

Ibland går det bra, ibland sämre. 

Hela veckan har jag haft som mål att jobba med texten 3 timmar per dag under helgen. 

I lördags var jag jätteladdad och längtade till skrivtiden jag satt upp. Kl: 16-19. Jag läste. Bytte plats på ord, strök och skrev nytt. 
Tiden rusade förbi och jag var jättenöjd när tiden var ute. 
Jo då, jag ställer klockan och kör tills den ringer. Har ca 5 minuters rast per timme. 


När jag var klar hade mörkret lagt sig och ljusen nästan brunnit ner. 

Idag på alla hjärtansdag åkte vi till Lövhagen i nynäs och fikade. Jättehärligt väder och gofika. När vi kom hem stod några vardagssysslor på schemat. Hänga tvätt och fixa med annat. 
När sen min skrivtid närmade sig var jag jättetrött. Ville helst av allt ta en tupplur på soffan. 
Påminde mig om vad jag hade lovat mig själv under veckan. 
Tänkte tankar som "Om jag inte sätter mig och jobbar nu kommer jobbet inte bli gjort. Det hänger helt och hållet på mig om min bestseller (jag kallar den så när ingen hör ;) ) ska bli klar. Ingen annan kan göra jobbet åt mig."

Jag satte mig motvilligt framför datorn. Lovade mig själv att köra 1 timme, till att börja med. 
När första timmen passerat lade jag till en till timme. När andra timmen passerat lade jag till en timme till. 
När klockan ringde skulle jag bara. 

3 timmar och 15 min blev det och jag har hunnit massor!!! Jag är superdundernöjd. 
Ibland måste man tvinga sig själv att sätta sig ner vare sig man vill eller inte. 
För hur ska annars boken bli klar?
Jag kan likna dagens skrivpass med ett gympass. Man vet redan innan att även om det tar emot att gå dit ( för att man helst vill vila i soffan) så är det alltid jättekul när man väl är på plats och efteråt känns det dubbelt så bra! 
Precis så! 

Helgens mål på 3 timmar per dag är uppfylld ✔️
Håll dig till målen så går det vägen ✔️
Har du inga mål? Se till att skapa dem ✔️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback