Stockholm - Falköping tur och retur

 
Andas gör man förhoppningsvis automatiskt med att sätta sig ner och skriva kräver en annan form av disciplin. Det har väl varit lite si och så med det där här helgen. Men som det bekant heter "Försöka duger."
Jo, då. Jag har minsann fått ihop lite över 1000 ord och tänker hinna skriva en del till nu när vi sitter på tåget hem.

 
Under helgen har vi haft workshops i form av manusfördjupning. En övning vi gjorde var att vi gick på djupet hos våra karaktärer för att lära känna dem bättre. Det är ett mycket bra sätt att komma vidare.

Min vana trogen var jag givetvis tvungen att åka in till Falköpingscentrum och köpa te. Alltid när jag är i en ny stad måste jag köpa med mig "byggdens" te hem. Falköpings gamla stans blandning samt Mössebergs blandning blev det. Har givetvis redan provsmakat och jag är mycket nöjd med smaken.
Vi var också förbi Falbyggdens Ost och köpte goda ostar samt en som inte var god och som luktade värre än värsta fotsvetten. Blä!
 
 
Mitt nya namn är Jenny King och det beror helt enkelt på att jag fått piska både Cicci och Jossan så att vi skulle få någon skrivtid överhuvudtaget. 
 
 
Ja, ni fattar. :) Ha ha ha! Fast jag föredrar nog Jenny the King! ;)

Bara för mitt eget sviktande minne är det nog bäst att jag nämner familjen Persson från Dalarna och min nya bästis Nova med H. Vi ses på releasen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback