Motgångar och motivation att fortsätta


När man får veta att manuset är lagt på is känns det lite som att dö en smula. Tillbaka på ruta ett. Frustration och sårad stolthet står högt på listan av känslorna som rusar genom kroppen. 


Samtidigt kliver optimisten in och ruskar om en. "Kom igen, sätt dig ner och skriv. Förbättra, få manuset att glimmra så har du snart ett nytt förlag på kroken. 


Även om det känns obeskrivligt tungt gäller det att sätta upp en ny plan med nya mål. 


Hur ser då mina mål ut? 
Lätt att glömma bort det i jakten på skrivtid och förlag. 
Mina mål är glasklara och har alltid varit det. Manuset ska bli bok - jobba för det och ingenting annat. 
Hade jag inte älskat att skriva hade jag aldrig orkat med den här eviga, gör om gör rätt processen. 
Samtidigt drivs jag av känslan att det ska komma någonting gott ur motgången. 
Visst kan man lägga skrivandet på hyllan. Men det skulle jag aldrig göra. Jag sporras av detta. 

Jag ska bevisa för mig själv att jag kan åstadkomma det jag vill bara jag bestämmer mig för det. 

Så jag har all anledning att tro att innan 2016 är över så är det jag som firar stort 



Det finns inte en enda guldmedaljör som  lägger sig ner och ger upp. Det gör inte jag heller. Nu kör vi! Nya mål - nya möjligheter. 2016 blir mitt år.   

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jättetrist med förlaget Jenny, men vilket härligt inlägg! Det glöder av energi och kämparanda, är säker på att även detta manus kommer bli bok! Heja!

Svar: Tack Emmelie. Vad annat kan man göra :) Jag är övertygad om att du skulle göra samma sak. Manuset är värt att kämpa för. Kram

2016-01-22 kl. 08:57:57

URL: http://emmeliehardenborg.wordpress.com
Postat av: Ranieli

De vet inte vad de går miste om! Kram ♥️

Svar: Tack ❤️😘

2016-01-24 kl. 22:21:24

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback