Shine like a diamond

Bilden är lånad.
 
Nyligen bloggade jag om motgångar och motivationen att fortsätta kämpa.
Jag skrev om att jobba vidare med texten, få den att glimra och genom det få napp på annat förlag.

Så vad gjorde jag för att ta första steget mot mina nya mål?

Jag anlitade en redaktör som i detta nu läser, granskar och funderar över min storyline. Tanken med redaktörshjälpen är att vässa mina två manus till en ny nivå.
Det kan tyckas bortkastat att lägga pengar på sånt eftersom ett förlag redan hade antagit mitt ena manus. Men eftersom det förlaget la avtalet på is, vill jag ge manuset ännu större chans på marknaden. Så jag ser det mer som en investering.
Jag vet att jag kommer få ovärdeliga tips och ni kan gissa att jag längtar ihjäl mig efter omdömet.

Detta innebär att jag i praktiken har en manusfri-zon för första gången på 4,5 år. Men bara i en dryg vecka till. Nu lägger jag tid på att läsa böcker som jag aldrig hinner annars. Det är verkligen befriande att ha lite ledigt, samtidig kan jag knappt bärga mig tills jag får sätta fingrarna på tangenterna igen och putsa mina texter ytterligare. It will shine när jag är klar och det ska lysa upp bland tusentals manus på förlagen runt om i Sverige.

Den som väntar på någonting gott - längtar ihjäl sig. :)

Trevlig helg på er!
 
Bilden är lånad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback