Sorgens dag - ett vackert och smärtsamt minne.

Bilden är lånad från Svenska kyrkan.
 
Jag kommer alltid minnas dig med stor värme i hjärtat. Alltid sprudlande glad trots ditt emellanåt tunga sinne.
Din väg genom livet var krokig och brokig. 
Men även fylld av lycka och kärlek.

Idag samlades vi för att ta ett sista avsked av dig. Begravningen var oerhört vacker och stämningsfull men också så smärtsam.
Jag kunde inte låta bli att le genom tårarna när de spelade "Vara" av Rootvälta, dels för att den låten är så mycket du och för att jag tror att det är rätt ovanligt att de spelas reggae i kyrkorna runt om i Sverige.
Tack älskade Annica för alla våra fina minnen.
Jag kommer sakna dig mycket men jag finner tröst i att du äntligen får "Bara Vara" som Rootvälta sjunger.
Jag vet att du älskade söta kort och just dom här nallarna köpte du under den tiden vi umgicks som mest. Det här kortet är till dig från mig.

Jag har en hel kartong i källaren med sparade kort och brev från dig. Någon dag ska jag sätta mig och läsa igenom dessa. Hela vår ungdomstid finns dokumenterad där.

Vila i frid fina du! <3

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback